miercuri, 22 iulie 2009

„ Calea " spre Dumnezeu !




 


     
  Ieri am vorbit puţin despre o variantă care este acceptabilă pentru mine ! Cum adevărul istoric nu îmi este la îndemâna ,tind să cred şi eu variantele care îmi sunt mai plauzibile ! De azi vom vorbi mai mult despre ce îmi place din învăţăturile lui Isus şi ale ucenicilor Săi ! Să luăm puţin versetele Ioan 10:30 „ Eu şi Tatăl una suntem ” şi Eu sunt calea, adevărul şi viaţa. Nimeni nu vine la Tatăl decât prin Mine. !”.
     Am observat la mulţi creştini dacă nu spui că Isus e singura „ Cale ", nu te mai ascultă ! Uită un lucru , că nu atât doar numele lui Isus îl face pe El puternic în sufletul şi mintea noastră , ci cuvintele pe care le-a spus , principiile pe care le urmăm ! 
    Am văzut că şi Oreste este uneori criticat că nu spune acest lucru în postările sale şi anume , de ce nu spune că Isus este singura „ Cale ” şi spune că spre Dumnezeu sunt nenumerate „ Cai ” ? 
    Le răspund acestor creştini că aşa cum am văzut ieri cu învăţăturile şi parabolele lui Isus , chiar unele dintre cele mai puternice şi centrale în învăţătura Sa , ca cea „Iubiţi pe vrăjmaşii voştri, binecuvântaţi pe cei ce vă blestemă, faceţi bine celor ce vă urăsc, şi rugaţi-vă pentru cei ce vă asupresc şi vă prigonesc "(Matei 5:44 ) , că aceşti învăţători de pe alte meleaguri au spus acelaşi lucru în alte cuvinte „ Ura nu încetează niciodată în această lume urând , ci prin iubire . Acesta e un adevăr etern . Învingeţi mânia prin iubire .Învingeţi raul prin iubire ..." ! Ce concluzie putem trage ? Ca în învăţăturile Marilor Învăţători ai lumii , principiile de urmat sunt aceleaşi sau pentru cei cârcotaşi similare , deci aceasta „ Cale ” în esenţă este aceeaşi ,dar în realitate aparţinând unei alte culturi şi tari este diferită ! Un budist care urmează învăţătura lui Buddha despre iubire „ Ura nu încetează niciodată în această lume urând ,ci prin iubire . Acesta e un adevăr etern . Învingeţi mânia prin iubire .Învingeţi raul prin iubire ”, nu poate spune că se afla pe calea lui Isus, deşi se afla , fiind aceeaşi cale a iubirii ! Poate el nici nu a auzit de Isus , dar urmând acel principiu trăieşte cu mintea , sufletul şi prin faptele sale aceeaşi „Cale ” ! La fel cu cei din alte religii , mahomedana , confucianista sau orice religie , dacă urmează principii similare cu cele ale lui Isus despre iubire se afla pe „ Calea ” Lui ,deşi ei pot spune şi nu greşesc ,că se afla pe „Calea” lui Mahomed sau Krishna sau Confucius sau Mahatma Gandhi spre Dumnezeu ! 
     Aşa că , dragi creştini, nu vă împiedicaţi în cuvinte , când judecaţi un om pe ce „Cale ” se afla şi întrebaţi-l : ce principii urmează , sunt ele similare cu cele ale lui Isus sau nu ? Dacă da ,atunci acel om e pe „ Calea ” lui Isus spre Dumnezeu , chiar dacă e mahomedan ,confucianist ,budist ,liber-cugetător sau mai ştiu cărei religii sau sistem de credinţe aparţine şi spune că urmează alta „ Cale ” ! Contează principiile pe care le urmăm în viaţa noastră , nu că spunem : eu sunt pe Calea lui Isus , deci eu sunt pe „Calea "care trebuie ,tu nu eşti pentru că ai spus că îi simpatizezi şi iubeşti şi pe cei care urmează „Calea ” lui Buddha sau Mahomed sau Confucius sau Krishna sau oricărui învăţător moral al acestei lumi , când ei îşi îndeamnă discipolii să urmeze „ Calea iubirii şi iertării ” ! 
    Nu cuvintele şi sintagmele acestea ne fac plăcuţi pe noi în ochii lui Dumnezeu ,ci principiile pe care le urmăm , faptele bune care decurg firesc din respectarea acestor principii , nu ?
    Cât despre cea de-a doua declaraţie a lui Isus : Eu şi Tatăl una suntem , întrebaţi-vă atunci când îl primiţi pe Isus în sufletul şi mintea voastră şi încercaţi să vă impuneţi să-i respectaţi principiile , învăţăturile cu ajutorul Spiritului (Duhului Sfânt ) , dat de Dumnezeu cu această ocazie în sufletul şi mintea voastră , prin primirea lui Isus ,dacă simţiţi că sunteţi una cu Dumnezeu ! Dacă simţiţi şi credeţi asta , atunci Isus ( principiile Sale de viaţă) lucrează în viaţa voastră şi aşa cum El L-a arătat pe Dumnezeu şi dvs , prin faptele , gândurile şi cuvintele dvs , veţi începe să-l arăţi pe Dumnezeu cel Adevărat ,în jurul dvs ! Dacă nu simţiţi ,atunci s-ar putea să fi rămas destul de mult din vechiul eu , blazat , neputincios , murdar şi încă neintarit de sprijinul acestui ajutor atât de minunat al lui Dumnezeu , Duhul ( Spiritul Său cel Sfânt ) !
                                 Concluzia acestei postari :
         Nu va raporati la cuvinte şi sintagme , de genul ,eu sunt pe singura „Cale ” a lui Dumnezeu , cea a lui Isus , cea corectă şi adevărata , pentru că s-ar putea să greşiţi când veţi judeca pe cei care spun şi eu sunt pe „Calea” spre Dummezeu , prin învăţăturile lui Buddha , Krishna ,Confucius sau Mahomed sau Mahatma Gandhi sau a oricărui învăţător moral , etic al acestei lumi, când principiile pe care le urmează sunt principiile iubirii şi nu cele ale urii sau răzbunării ! 
        Dumnezeu ne judeca după faptele noastre ,fapte făcute în urma respectării sau nu a unor principii de viaţă după care ne conducem ! 
      Sunt mulţi liberi cugetători sau chiar atei , care îşi conduc viaţa după principii bune ,corecte ,unii dintre ei după cele mai înalte principii ale lui Isus ca cea a iubirii duşmanilor sau rugăciunii pentru cei care i-au sau îi asupresc şi să spună că nu sunt creştini sau nici măcar să nu creadă în Dumnezeul creştinilor ! Să vă spun ceva şocant ! Şi ei sunt pe „Calea ” spre Dumnezeu ! De ce ? Pentru că viaţa lor şi-o conduc după cele mai înalte principii ale lui Dumnezeu lăsate de Isus sau Buddha sau Krishna sau Confucius sau Mahomed în cărţile lor sfinte ! Aşa că ,dragi creştini ,aveţi grijă cum îi judecaţi pe cei din jur ,s-ar putea să vă îndepărtaţi mult de „ Cale ” ! Poate nu degeaba spune Isus şi este consemnat în Matei: 7:1 Nu judecaţi, ca să nu fiţi judecaţi.
7:2 Căci cu ce judecată judecaţi, veţi fi judecaţi; şi cu ce măsură măsuraţi, vi se va măsura.

6 comentarii:

Elvis spunea...

Sper ca prin mesajul dvs multi oameni din cei care intra aici sa-L primeasca pe Iisus in suflet si minte si sa traiasca o viata dupa cele mai frumoase principii si invataturi pe care le-a lasat !

Cristiana spunea...

Draga Elvis, sunt impresionata de blogul tau, pe care il citesc de cateva zile... ma odihnesc aici din cand in cand!! Iti multumesc pentru increderea pe care mi-o acorzi si sper sa nu dezamagesc, desi sunt si eu supusa contradictiilor...
Cu mare drag iti scriu ca sunt intrutotul de acord cu tine, acest articol m-a atins in mod deosebit: caci tatal meu a fost un astfel de om. Un om care a facut numai bine in viata sa, care putea sa ajunga si ministru, dar prefera sa incurajeze portarul la 12 noasptea decat sa linguseasca directorul, un om de o noblete sufleteasca deosebita, care insa nu avea nimic special cu biserica. Spunea ca il are el pe Dumnezeu in suflet si lui ii da socoteala...
Doamne, ajuta ne sa ne intelegem, sa ne ajutam, sa ne sustinem, indiferent daca il gasim pe Dumenzeu sub un brad sau intr-o bisericuta, intr-o catedrala sau moscheie, in marele Templu al Cerului care se deschide atat de frumos pentru noi... pentru oricine!!
Spor si bucurie iti doresc, in toate clipele vietii tale!!

Elvis spunea...

@draga doamna Cristiana -intru pe situl dvs ,dar cum stau prost cu rabdarea ,nu pot sa-mi dau destul timp sa meditez la tot ce scrieti acolo ! Dar va veni si timpul acela ! Pe unii ii si obliga Dzeu ,cand e cazul ! Oricum la dvs e ceva special ! Pentru ca va odihniti pe reguli ,pe principii si pt mine asta e ceva ce caut la oameni ! Reguli stabile in caracterul lor ,care sa nu ma arunce in Univers ,cand vreau sa-i tin de mana ,ci sa ne miscam linistit prin lume ! Si dvs deja aveti cateva reguli : cumintenia , smerenia ,atentia la detaliu ,punerea extrem de atenta in cuvinte a imaginilor clare din mintea dvs ,sunteti ceva special pt mine ! Mai am nevoie de putina rabdare ,pt ca ce aveti acolo pe blogul dvs e f profund si ca sa nu para lauda va spun si ce mi-a placut ultima data si a devenit zambet in mintea mea ,cand imi amintesc de dvs : imaginea cu punctul luminos sau intunecat pe care il alegem si se inpaienjeneste si devine incet incet un centru de forta care ne pune intr-o tabara a celui Bun sau celui Rau ! Foarte frumos ! Imi place si acum !Asta numesc eu inspiratie ,cuvinte care ne exprima ce se intampla cu noi si dvs aveti un tezaur acolo ! Dar e bine sa fie luat in cantitati mici sa nu fie minimalizat sau bascarit sau sa explodezi inainte de a te bucura de ce ai primit !

Cristiana spunea...

Inca o data multumesc mult pentru incurajare!
Imi recalibrez si eu expunerile, incercand sa scriu in viitor subiectele grele la inceput cu un fel de rezumat al ideilor pe care le dezvolt apoi. Pe urma, cand omul este mai pregatit sau mai eliberat de valurile vietii sale, va avea timp sa le reia, daca isi doreste!
Timp am, placere pentru cercetare si scris... din plin!! Prieteni buni sunt si vin, iata, in continuare!!
Doar sa fie pace si sanatate!! Dar si aici.. cum vrea Dumnezeu, caci este cu siguranta multa necesitate in toate!..
Zile curate, luminoase si pline de intelegeri iti doresc!!

Dana spunea...

Am intrat intamplator pe acest blog.M-a atras denumirea lui mai ales,,Cunoaste adevarul...........!Am gasit tare eficiente aceste versete biblice.In mod special mi-a placut comentariul facut de -Mely-,as putea spune chiar ca m-a impresionat acest fel de perceptie a vietii.Am gasit multe raspunsuri la intrebarile care ma framantau.Si eu as putea spune ca sunt de aceeasi parere,ca nu se poate justifica ideea de a fi cresin,fara rugaciune si biserica.Este ca si cum am zice - sunt pescar ,fara undita si fara lac.Putem avea opinii diferite,dar acest adevar-,,Eu sunt calea,adevarul si viata"-nu-l poate contesta nimeni.Mely,daca nu cer prea mult ,m-as bucura daca ai lasa o adresa de -messenger.
Multumesc anticipat!
-Placerea a fost de partea mea!

Elvis spunea...

@Dana - adresa doamnei Mely este mely_marlene@yahoo.com !