vineri, 24 iulie 2009

Reflectii in urma vizionarii filmului „ What The Bleep Do We Know ? "


    Zilele acestea am văzut un film „ What The Bleep Do We Know ? " ! E un film f bun , dar mi-a lăsat şi nişte senzaţii mai ciudate ! Mi s-a mai întâmplat ,ca şi în cazul altor cărţi scrise de autori necreştini sau filme sau documentare la care ţinta nu era îndreptarea oamenilor spre învăţăturile creştine ,în mod special , spre Iisus ca Model al lui Dumnezeu , să simt acelaşi lucru:  Nimic nu se compara cu învăţăturile creştine ale ucenicilor lui Iisus şi ale lui Iisus !
  Bine , veţi spune dvs ,dar tu nici nu te numeşti creştin , nici nu crezi în divinitatea Lui  ,nici nu crezi că este parte a Sfintei Treimi , nici nu crezi că este Dumnezeu ! Aşa este , eu cred în inspiraţia divină a învăţăturilor Sale ,cred , mai pe româneşte spus , ca cine trăieşte învăţăturile Sale e pe drumul cel bun ! N-am ajuns la credinţă de a crede tot ce se spune despre Iisus în Noul Testament ,aşa că de ce să păcălesc pe cineva ? Asta sunt , asta scriu !
     Am spus ,după film , ceva şi anume ca creştinii şi , în general , toţi romanii şi oamenii au la dispoziţie un tezaur curat şi pur în învăţăturile din Noul Testament ! Păcat că nu ne hrănim şi nu încercam după puterile noastre să respectăm aceste învăţături ! Îmi amintesc că spuneam într-o postare că nivelul cel mai înalt dintr-o societate este familia ! Iisus şi cei care cred că El au ,de fapt , dreptate ! Nu familia e ultimul nivel ,ci cel dedicat lui Dumnezeu integral ,trup şi suflet şi automat prin aceasta dedicare şi oamenilor ! De aceea , acum ,sunt de acord cu aceasta dedicare a preoţilor catolici , a călugărilor , a măicuţelor cu amendamentul spus de Iisus : cei care simt ca asta e chemarea lor , nu cei care vor să fie pe acest ultim nivel de dedicare , din mândria de a fi cei mai tari în piramidă aceasta spirituală a relaţiilor umane şi cu Dumnezeu !
  Un alt lucru pe care l-am observat în film este această posibilitate a fiinţei umane  de a te simţi Dumnezeu ! Aici sunt multe capcane şi lucruri de discutat ! Să te simţi ca Dumnezeu ,cum ? Adică deasupra tuturor , împărţind dreptatea , fiind adulat  , fiind respectat ,fiind în acea poziţie în care tu eşti un uriaş cu fruntea în Soare şi ceilalţi nişte furnicuţe hărnicuţe sau nu ,  prin jurul tău ?
  Sau coborând de la înălţimea cunoştinţelor ,capacităţilor şi darurilor tale date de Dumnezeu ţie , în mijlocul oamenilor pentru a le împărţi până la epuizare şi apoi dăruire totală a vieţii ,cum a făcut Iisus ,ucenicii săi  ,sfinţii săi  şi , în general , toţi cei care s-au dăruit umanităţii sau unui singur om poate ? Pentru că a doua cale mi se pare cea divină ... !
  Când înţelegi că scopul nostru pe Pământ este să învăţăm să fim utili , nu nouă ,ci altora , atunci cred că ai învăţat ce a vrut să spună  Iisus să facem când spunem că îl iubim pe Dumnezeu sau pe El , prin această nouă abordare a vieţii !
  •  MATEI 25:35 Căci am fost flămând, şi Mi-aţi dat de mâncat; Mi-a fost sete, şi Mi-aţi dat de băut; am fost străin, şi M-aţi primit;
  • 25:36 am fost gol, şi M-aţi îmbrăcat; am fost bolnav, şi aţi venit să Mă vedeţi;am fost în temniţă, şi aţi venit pe la Mine.
  • 25:37 Atunci cei neprihăniţi Îi vor răspunde: Doamne, când Te-am văzut noi flămând, şi Ţi-am dat să mănânci? Sau fiindu-Ţi sete, şi Ţi-am dat de ai băut?
  • 25:38 Când Te-am văzut noi străin, şi Te-am primit? Sau gol, şi Te-am îmbrăcat?
  • 25:39 Când Te-am văzut noi bolnav sau în temniţă, şi am venit pe la Tine?
  • 25:40 Drept răspuns, Împăratul le va zice: Adevărat vă spun că, ori de câte ori aţi făcut aceste lucruri unuia din aceşti foarte neînsemnaţi fraţi ai Mei, Mie mi le-aţi făcut.
  • 25:41 Apoi va zice celor de la stânga Lui: Duceţi-vă de la Mine, blestemaţilor, în focul cel veşnic, care a fost pregătit diavolului şi îngerilor lui!
  • 25:42 Căci am fost flămând, şi nu Mi-aţi dat să mănânc; Mi-a fost sete, şi nu Mi-aţi dat să beau;
  • 25:43 am fost străin, şi nu M-aţi primit; am fost gol, şi nu M-aţi îmbrăcat; am fost bolnav şi în temniţă, şi n-aţi venit pe la Mine.
  • 25:44 Atunci Îi vor răspunde şi ei: Doamne, când Te-am văzut noi flămând sau fiindu-Ţi sete, sau străin, sau gol, sau bolnav, sau în temniţă, şi nu Ţi-am slujit?
  • 25:45 Şi El, drept răspuns, le va zice: Adevărat vă spun că, ori de câte ori n-aţi făcut aceste lucruri unuia dintr-aceşti foarte neînsemnaţi fraţi ai Mei, Mie nu Mi le-aţi făcut.
  • 25:46 Şi aceştia vor merge în pedeapsa veşnică, iar cei neprihăniţi vor merge în viaţa veşnică.
   Des oamenii îşi pun întrebările : De unde venim , încotro ne ducem , de ce suntem aici ?

 Unii spun că vin din altă existenţă ,trăim aici pentru a ne îmbunătăţi karma şi apoi trecem în altă existenţă , unde din nou ne îmbunătăţim karma ! Pentru că la prima întrebare , fizic ,toţi ştim de unde venim ,iar spiritual pentru mine , nu e important , dacă la a doua , eu cred că ne ducem într-o nouă existenta ,unde ce am învăţat aici ,vom folosi dincolo pentru ceva mult mai măreţ, la a treia răspund : suntem aici pentru a deveni mai buni , suntem aici pentru a deveni mai atenţi unii cu alţii ,suntem aici să învăţăm să ne ajutăm în desăvârşirea acestor spirite puse în noi de Dumnezeu în forma incipienta şi prin educare , prin trăirea acestor învăţături creştine ,ale iubirii ,milei , dreptăţii , adevărului (fiind într-o ţară creştină e normal să mă leg în primul rând de învăţăturile noastre ) să ajungem să ne perfecţionăm spiritele ,pentru că împreună să trecem la lucruri mai măreţe în cealaltă existenta !

   Aşa cum Iisus şi-a găsit plăcerea în dăruirea până la sacrificu de Sine a tot ce ştie ,are şi I s-a dat ,inclusiv viaţa ,la fel şi noi trebuie să primim acest Spirit al lui Iisus ,al lui Dumnezeu ,cum i se spune în creştinism Duh Sfânt sau Spirit Sfânt şi cu ajutorul Lui să ne desăvârşim Spiritele date nouă ca nişte seminţe de Dumnezeu , care aşteaptă să devină Fii adevăraţi ai lui Dumnezeu ! 
   Mulţi au eşuat în această aventură oferită nouă de Dumnezeu ,multe fiinţe spirituale înalte au căzut ,de aceea , aceasta invitaţie şi transformare pentru mulţi , nu va fi uşoară ,astfel e bine să ne bazăm pe tot ce ne-a dat Dumnezeu ,minte ,suflet ,intuiţie ,creier ,logica ,bun simţ, inima ,pentru a putea discerne Raul de Bine şi a nu cădea în capcanele celor care nu au reuşit (fiinţe spirituale sau oameni ) !

  Nu va fi uşor sau poate pentru unii va fi f uşor ,dacă vom lua ca sprijin tot acest Spirit bun la dispoziţia noastră , că este a lui Iisus ,că este al Mărilor Învăţaţi , că este al oamenilor buni şi înţelepţi din jurul nostru  ,totul trebuie să fie spre acest scop : să devenim fiinţe utile celor din jur şi astfel noua , cu adevărat !  Închei cu ceva din Noul Testament :
  •    Romani 12:16 Aveţi aceleaşi simţăminte (sentimente ) unii faţă de alţii. Nu umblaţi după lucrurile înalte, ci rămâneţi la cele smerite. Să nu vă socotiţi singuri înţelepţi. 
   pentru că făcând aşa vom rămâne în Dumnezeu , dându-i Lui toată gloria ,vom trăi bucuriile smereniei şi vom fi fără probleme ajutor celor din jurul nostru !

3 comentarii:

Dan Ioanitescu spunea...

Draga Elvis,

Maaaiii....da ti-a starnit o adevarata furtuna filmul...!!! :))))
Cel mai nimerit ar fi sa iei cartea in care lucrurile sunt explicate mult mai bine si mai divers.. Avantajul cu cartea fata de film, de exemplu care este foarte succint si foarte alert, este acela ca poti sa o lasi putin deoparte... si sa reflectezi...
Eu am inceput sa o recitesc
Titlul romanesc:
"Ce naiba stim de fapt" - editura Daath. Gugaleste-o!

Elvis spunea...

Te-ai inselat ,filmul mi-a placut ,dar nu asa de mult ca, de ex ,cele 2 documentare cu Eckhart Tolle ,care intr-adevar mi-au adus o noua perspectiva a unor comori care se afla in Noul Testament si acum le vad mai clar ! Si in acest film se explica multe lucruri ,dar unul dintre autorii care comentau nu mi-a placut deloc ! Asta e ,ca in orice film sunt personaje pozitive si negative ! Sa zicem ca acesta a fost unul din personajele negative pentru mine !

Elvis spunea...

Te-ai inselat ,filmul mi-a placut ,dar nu asa de mult ca, de ex ,cele 2 documentare cu Eckhart Tolle ,care intr-adevar mi-au adus o noua perspectiva a unor comori care se afla in Noul Testament si acum le vad mai clar ! Si in acest film se explica multe lucruri ,dar unul dintre autorii care comentau nu mi-a placut deloc ! Asta e ,ca in orice film sunt personaje pozitive si negative ! Sa zicem ca acesta a fost unul din personajele negative pentru mine !