joi, 20 august 2009

Versete care imi plac din Biblie !



    Astăzi voi posta unele din versetele lui Isus şi ale ucenicilor săi, care mă ajută foarte mult în viaţa de  zi cu zi! Şi astăzi ca şi acum 2000 de ani oamenii preferă să se răzbune singuri decât să fie răzbunaţi, conform versetului Romani 12:19 Preaiubiţilor, nu vă răzbunaţi singuri; ci lăsaţi să se răzbune mânia lui Dumnezeu; căci este scris: Răzbunarea este a Mea; Eu voi răsplăti, zice Domnul.
      Nu cred că este învăţătura în creştinism, care să-mi placă mai mult, ca această rugăciune pentru cei care te judecă greşit sau te jignesc, în schimbul căutării unei căi de plată a jignirilor, injurilor, caracterizărilor şi etichetărilor greşite pe care acea persoană ţi le-a făcut! Aşa că aici sunt de partea creştinilor!  
    Un alt verset care mă ajută foarte mult este 1 Tesaloniceni 5:17 Rugaţi-vă neîncetat. E un îndemn care te ajuta tot timpul! Mutarea gândirii pe Dumnezeu, pe Cel care a creat   tot ce e frumos în lumea şi Universul ăsta, pe trăsăturile de caracter pe care apostolul Pavel le-a văzut la El, din 1 Corinteni 13: 4-13, ne creează totdeauna o bună dispoziţie interioară şi ne ajută să evităm conflictele, dacă ele apar!  
  Ţin minte că înainte de a studia Biblia, întotdeauna înjuram, dacă mă loveam de ceva! Apoi, am început să spun „Binecuvântat fie numele lui Dumnezeu “şi încet, încet mă amuzam şi eu, cum îmi venea această frază în minte, înaintea înjurăturii şi deşi o spuneam şi o mai spun şi acum, precum popii, puţin cântat, a devenit în familie o frază foarte folosită când ceva ne enervează foarte tare şi ne vine să înjurăm!
    Alt verset din Noul Testament care mă ajută este Matei 6:34 Nu vă îngrijoraţi dar de ziua de mâine; căci ziua de mâine se va îngrijora de ea însăşi. Ajunge zilei necazul ei.
    Asta nu înseamnă că nu îmi fac planuri de viitor, dar prefer să rezolv problemele din ziua aceea! Ziua următoare, voi rezolva problemele din acea zi şi tot aşa! Prefer să trăiesc în prezent!  
    Pentru că mi-am amintit, am să dau o explicaţie la un verset din Tatăl Nostru , pe care l-am găsit într-o carte recomandată de un bun prieten,Dan Ioanitescu , „Lexiconul erorilor biblice “, de Walter-Jorg Langbein, editura Paralela 45! Se ştie că traducerea la un moment dat a unui verset din rugăciunea Tatăl Nostru este „şi nu ne duce pe noi în ispită... etc, etc! Când la începuturile studiilor mele din tinereţe, îi întrebăm pe creştinii mai citiţi, de ce se scrie aşa, mă duceau la alte versete:  
  • Iacob 1:13 Nimeni, când este ispitit, să nu zică: Sunt ispitit de Dumnezeu. Căci Dumnezeu nu poate fi ispitit ca să facă rău, şi El însuşi nu ispiteşte pe nimeni.1:14 Ci fiecare este ispitit, când este atras de pofta lui însuşi şi momit. 1:15 Apoi pofta, când a zămislit, dă naştere păcatului; şi păcatul odată făptuit, aduce moartea.  
    Şi astfel mi se spunea că acest verset din Tatăl Nostru, trebuie luat împreună cu aceste versete pentru a înţelege corect şi eram mulţumit până la un punct, când îmi spuneam: „Dar dacă cineva aude doar rugăciunea Tatăl Nostru, nu o să zică el că Dumnezeu îl ispiteşte tot timpul? “
  După 20 de ani, ca în Dumas, mi-a plăcut foarte mult explicaţia dată de  Walter-Jorg Langbein şi anume, traducerea e proastă, traducerea din aramaica a cuvintelor lui Isus fiind: „Condu-ne pe noi, ca să nu cădem în ispită” sau „Ghidează-ne pe noi, ca să nu cădem în ispită “! Şi astfel o mică nuanţa schimba tot sensul şi dintr-o blasfemie, versetul devine o rugăciune! Mai sunt multe astfel de greşeli de traducere şi interpretare, pe care am să le scot în evidenţă în postările viitoare, una dintre ele fiind celebrul verset din Matei 19:24 Vă mai spun iarăşi că este mai uşor să treacă o cămilă prin urechea acului, decât să intre un bogat în împărăţia lui Dumnezeu. !
Cam atât pentru azi, data viitoare alte versete, pilde şi proverbe, care îmi plac şi mă ajuta în viaţa de zi cu zi!

Un comentariu:

Dan Ioanitescu spunea...

"Nu ne duce pe noi in ispita"

Pe Iacov l-a facut sa se bata cu ingerul, pe Avram sa intentioneze sa-si ucida copilul, Pe David sa fure nevasta ostasului sau, pe Cain sa-l ucida pe Abel, pe Samson l-a lasat langa Dalila... Toti au fost in mod special iubiti de Dumnezeu, pentru ca au actionat cu si pentru El... Ispite.. ispite... Si nu a fost Satana. :)

Acul si camila
E limpede ca si atunci, ca si acum, o secta sau o religie noua va avea nevoie de cati mai multi adepti. Ce sa promiti bogatului care are de toate? Mai nimic! Si-apoi saracii sunt mult mai multi, ceea ce rezolva problema amplorii prin cantitate.