joi, 1 octombrie 2009

Din înţelepciunea lui Eckhart Tolle







Nu de mult am citit o carte foarte bună „ Un pământ nou ” de Eckhart Tolle care mi-a întărit ideea că observatorul din mine nu e orişicine, ci o persoană foarte importantă ! Foarte mulţi dintre noi ne identificăm cu gândurile noastre, cu emoţiile noastre, mai puţin cu observatorul din noi ! Mă refer în situaţii de criză , preferăm să ne identificăm cu emoţiile noastre, cu ego-ul nostru decât cu observatorul din noi ! Observatorul din noi are o altă gândire decât ego-ul, eul nostru format de-a lungul timpului din percepţiile noastre asupra realităţii din jur, din emoţiile aferente acestor procese ! Mulţi dintre noi ajungem în anumite momente să privim în urmă şi să nu fim mulţumiţi de ceea ce am realizat ! Pentru cei care nu se identifică doar cu eul lor, ci trăiesc în prezent sau chiar în viitor prin proiectarea unor ţeluri şi obiective acolo, nereuşitele din trecut nu constituie o mare problemă ! Ei identificându-se în acel moment cu observatorul din ei şi nu cu ego-ul lor ,reuşesc să extragă din trecutul lor lecţii de viaţă şi învăţături care să-i ajute în viitor ! Dar foarte mulţi se identifică cu acea persoană care a trăit şi a făcut acele fapte şi nu cu observatorul din ei şi suferă foarte mult ! Multe din suferinţele noastre se datorează acestei identificări cu ego-ul nostru şi nu cu observatorul din noi ! Acest lucru se observă mai ales în situaţiile tensionate ! Oamenii calmi , cu sânge rece sunt cei care, în general se identifică cu cel care observă şi nu reacţionează emoţional identificându-se cu ego-ul (eul) lor ! Sfatul meu : daţi respectul care îl merită observatorului din voi , identificaţi-vă cu el ori de câte ori este cazul, pentru că gândirea şi emoţiile acestei persoane din noi sunt diferite de eul nostru şi de multe ori mult mai bune !


4 comentarii:

Şerban Tomşa spunea...

Foarte interesant... Îmi dau seama că sunt lucruri extrem de importante pe care le înţelegeţi mai bine decât oricine... Iar eu, pe urmele Dumneavoastră, învăţ plin de smerenie...

Elvis spunea...

Vă mulţumesc mult pentru aprecierile dvs şi sper ca pe viitor să pot aduce cât mai multe lucruri utile şi bune dvs şi celor care mă citesc!

Dan Ioanitescu spunea...

Elvis prietene,

Observatorul din mine: Iti multumesc ca m-ai ajutat sa nu mai citesc cartea. Acum stiu ce contine si mi se pare interesant.

Egoul din mine: Felicitari! Este foarte frumos cum ai expus si foarte interesant. Am sa tin seama de sfatul tau. Felicitari, din nou!

Draga Elvis,
Eu prefer sa las egoul din mine sa vorbeasca. E mai cald si uneori cu caldura esti mai aproape de persoana care iti ofera ceva si de adevar!

Elvis spunea...

Dragă Dan, şi eu las în majoritatea timpului egoul(eul) să se exprime ! La mulţi dintre noi, el e format din percepţii corecte asupra vieţii din jur, din sentimente calde pentru oamenii care merită şi nu e cineva care trebuie înăbuşit ! Eu am vrut să scot în evidenţă doar cazurile când trecutul sau viaţa de zi cu zi ne copleşeşte ! Atunci e bine să ne identificăm mai mult cu analiticul şi cel care observă din noi, decât cu cel care se lamentează sau se victimizează ! Eu am căzut destul de des în greşeala asta, de a mă victimiza şi de a-mi plânge de milă şi nu pot să spun că am fost mândru după aceea ! De aceea am dat sfatul că e mai bine să observi şi să analizezi situaţia la rece, decât să-ţi plângi de milă ! Ne iubim foarte tare, cel puţin eu şi nu mă mir când îmi iau egoul în braţe, dar nici nu sunt mândru de mine, când fac asta ! Doar mă înţeleg ! Această carte, pe lângă faptul că mi-a conştientizat foarte clar reacţia mea , mi-a oferit şi soluţia, dându-i analistului dur din mine, creditul pe care îl merită ! Cu cei din jur, depinde de situaţie, pot fi observator, analist sau pot să mă implic direct cu căldură sau nu ! Nu eul(egoul) vroiam să-l descalific în faţa observatorului şi analistului din noi, ci să scot în evidenţă această alternativă foarte bună în situaţii de criză ! Cel puţin pentru mine este ! Mai sunt alte lucruri interesante în această carte pe care am să le scot cât de curând în evidenţă !